Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/43665
Type: TCC
Title: Capital budgeting and invesment analysis of a technology spinoff startup based in Canada
Title in English: Capital budgeting and invesment analysis of a technology spinoff startup based in Canada
Authors: Thé, Leonardo Pontes
Advisor: Saraiva Júnior, Abraão Freires
Co-advisor: Lethe, Jesse
Keywords: Viabilidade econômico financeira;Marketing Digital;Benchmarking;Startup;Spinoff
Issue Date: 2019
Citation: THÉ, Leonardo Pontes. Capital budgeting and invesment analysis of a technology spinoff startup based in Canada. 2019. 112 f. Monografia (Graduação em Engenharia de Produção Mecânica) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.
Abstract in Brazilian Portuguese: O mercado da tecnologia possui grande demanda nos dias de hoje. No entanto, existe também uma grande competitividade. Devido a isso, empreendedores e investidores buscam otimizar seus recursos quando inseridos em um novo negócio. Baseado nesses fatores, o presente trabalho tem como objetivo descrever as etapas tomadas e os resultados de uma análise econômico financeira, aplicação de benchmarking com o atual líder de mercado do segmento e a criação de uma análise dos cenários de marketing digital e de investimentos de uma startup criada como uma spinoff de tecnologia na cidade de Waterloo - Ontário, Canadá. Para isso, foi desenvolvida uma pesquisa bibliográfica e uma pesquisa ação para conduzir o estudo. Durante as fases de estudo, foram desenvolvidos 3 cenários de crescimento para uma melhor análise baseada em um grande concorrente bem estabelecido no mercado. Além disso, foram construídos 3 cenários de investimentos em marketing digital que impactariam na modelagem. Um profundo estudo sobre os custos associados a cada plataforma desta indústria. Valores como as taxas de conversão e penetração no mercado foram considerados. A análise completa forneceu índices como o VPL, TIR, Payback e Ponto de Equilíbrio. O estudo também possibilitou calcular a valorização da empresa e a necessidade de capital de giro e aporte de capital. Os resultados apresentaram uma orientação sobre quanto deve ser investido nas plataformas de marketing digital, como também na criação de metas de desempenho e crescimento, bem como o entendimento de como essas métricas terão impacto sobre o valor de mercado da startup.
Abstract: There is a great demand on the technology market these days. However, there is also great competition. As a result, entrepreneurs and investors seek to optimize their resources when evaluating a new business. Based on these factors, the present work aims to describe the steps taken and the results of a capital budgeting and investment analysis, benchmarking of the current market leader and the analysis of digital marketing investment scenarios on a startup created as a technology spinoff based in the city of Waterloo - Ontario, Canada. A literature review and an action research were developed to conduct the study. During the phases of study, it was developed 3 growth scenarios for a better analysis based on a big market competitor well stablished in the market. In addition, it was built 3 scenarios of digital marketing investments that would impact on the modelling. A deep study on the costs associated to each platform of this industry, conversion rates and market penetration were considered. The complete analysis provided indexes such as the NPV, IRR, Payback and Breakeven periods. The study also made possible to calculate valuation of the business and necessity of working capital and funding. The outputs presented insightful guidance on how much should be invested on digital marketing platforms and on stablishing performance and growth goals as well as the understanding of how these metrics will impact on the market value of the Startup.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/43665
Appears in Collections:ENGENHARIA DE PRODUÇÃO MECÂNICA - Monografias

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_tcc_lpthe.pdf44,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.