Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/62865
Type: Artigo de Periódico
Title: Análise das impressões dos professores mestrando do proef acerca da BNCC
Title in English: Proef teaching impressions analysis of proef mastering aboutBNCC
Authors: Silva, Antônio Jansen Fernandes da
Santos, Antônio de Pádua dos
Peixoto, Ronny Barroso
Silva, Maria Eleni Henrique da
Keywords: Educação Física;Base Nacional Comum Curricular;Formação de professores.;Physical Education;Common National Curricular Base;Teacher training
Issue Date: 2020
Publisher: Brazilian Journal of Development
Citation: SILVA, Antônio Jansen Fernandes da et al. Análise das impressões dos professores mestrando do proef acerca da BNCC. Brazilian Journal of Development, Curitiba, v. 6, n. 5, p. 27309-27314, 2020.
Abstract in Brazilian Portuguese: O objetivo do estudo é analisar as impressões dos professores vinculados ao Mestrado Profissional em Educação Física sobre a BNCC. Utilizou a pesquisa qualitativa, com uma amostra de 50 professores que responderam três questões sobre a BNCC. Os dados foram coletados pelo questionário via GoogleDocs e categorizados para análise. Percebeu-se que os professores são à favor do documento e que as lutas e os esportes são conteúdos presentes nas respostas de todos professores.
Abstract: The objective of the studyis to analyze the impressions of physical education teachers. He used the qualitative research, with 50 teachers who answered three questions about the BNCC. The data were collected through the questionnaire via GoogleDocs and categorized for analysis. Itwas noticed that teachers are in favor of the document and the struggles and sports are contents present in the responses of all teachers
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/62865
Appears in Collections:IEFES - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_art_ajfsilva.pdf2,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.