Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/62865
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Análise das impressões dos professores mestrando do proef acerca da BNCC |
Title in English: | Proef teaching impressions analysis of proef mastering aboutBNCC |
Authors: | Silva, Antônio Jansen Fernandes da Santos, Antônio de Pádua dos Peixoto, Ronny Barroso Silva, Maria Eleni Henrique da |
Keywords: | Educação Física;Base Nacional Comum Curricular;Formação de professores.;Physical Education;Common National Curricular Base;Teacher training |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Brazilian Journal of Development |
Citation: | SILVA, Antônio Jansen Fernandes da et al. Análise das impressões dos professores mestrando do proef acerca da BNCC. Brazilian Journal of Development, Curitiba, v. 6, n. 5, p. 27309-27314, 2020. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O objetivo do estudo é analisar as impressões dos professores vinculados ao Mestrado Profissional em Educação Física sobre a BNCC. Utilizou a pesquisa qualitativa, com uma amostra de 50 professores que responderam três questões sobre a BNCC. Os dados foram coletados pelo questionário via GoogleDocs e categorizados para análise. Percebeu-se que os professores são à favor do documento e que as lutas e os esportes são conteúdos presentes nas respostas de todos professores. |
Abstract: | The objective of the studyis to analyze the impressions of physical education teachers. He used the qualitative research, with 50 teachers who answered three questions about the BNCC. The data were collected through the questionnaire via GoogleDocs and categorized for analysis. Itwas noticed that teachers are in favor of the document and the struggles and sports are contents present in the responses of all teachers |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/62865 |
Appears in Collections: | IEFES - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2020_art_ajfsilva.pdf | 2,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.