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dc.contributor.advisorMachado, Liandro Roger Memória-
dc.contributor.authorTávora, Gabriela Elizabeth-
dc.date.accessioned2019-11-04T23:36:52Z-
dc.date.available2019-11-04T23:36:52Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationTÁVORA, Gabriela Elizabeth. Design de personagens do jogo Monochromia. 2018. 55 f. Relatório técnico (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza , 2018pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/47404-
dc.description.abstractThe digital game Monochromia, of the visual-novel genre, was developed on the second semester of 2017 by four students, members of the Integrated Project II course, which is part of the Systems and Digital Media program at Federal University of Ceara. The game’s main theme is the careful application of a chronic mental health condition identified as social anxiety disorder in storytelling, which largely affects young adults. The main focus of this report is the design of characters which are part of Monochromia’s narrative, with its development divided as: Style and character conception, creation of characters and moodboards, transition of concept to sketch, lineart and coloring process, rendering and final touches. With one main female character and five supporting characters, it’ll be discussed how each character was created with respect to their narrative role, archetypes, personalities and body language. Digital illustration steps and the visual elements that represent a good visual communication and design will also be discussed. The objective of this work is to document details, techniques, experiences, reflections and criticism about the process. It may also serve as future inspiration and orientation to new designers and illustrators.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.subjectJogopt_BR
dc.subjectIlustraçãopt_BR
dc.subjectDigitalpt_BR
dc.titleDesign de personagens do jogo Monochromiapt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.description.abstract-ptbrO jogo digital Monochromia, do gênero visual-novel, foi desenvolvido no semestre de 2017.2 por quatro alunos da cadeira de Projeto Integrado II do curso de Sistemas e Mídias Digitais. O tema principal do jogo é a abordagem narrativa, de forma responsável, de um transtorno psicológico hoje denominado como ansiedade social, que afeta principalmente jovens adultos. O foco do relatório técnico é o design dos personagens que constituem a narrativa de Monochromia, com seu desenvolvimento dividido nas seguintes etapas: Concepção de estilo e personagens, criação de personalidades e moodboards, transição do conceito para o rascunho, processo de contorno e colorização, renderização e finalização. Com uma personagem principal e cinco personagens secundários, serão discutidas as formas como cada personagem foi construído, desde seu papel na narrativa, seu arquétipo, personalidade, linguagem corporal, às etapas da ilustração digital e elementos visuais selecionados que representem um bom design e comunicação visual. O objetivo deste trabalho é documentar o processo de forma detalhada, a fim de expor técnicas, experiências, reflexões e críticas sobre os processos realizados e, possivelmente, servir de inspiração e orientação para futuros ilustradores e designers iniciantes.pt_BR
dc.title.enCharacter design of the game Monochromiapt_BR
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