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dc.contributor.authorSilva, Marcelo José de Souza e-
dc.contributor.authorLopes, Adriano Jorge Torres-
dc.date.accessioned2018-12-26T13:47:12Z-
dc.date.available2018-12-26T13:47:12Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationSILVA, Marcelo José de Souza e; LOPES, Adriano Jorge Torres. Educação e farmácia: questões de fundamentos para a formação prática e a interdisciplinaridade. Revista LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 19, p. 26-45, jan./jun. 2018.pt_BR
dc.identifier.issn1983-5000-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38410-
dc.description.abstractA critical dialogue was proposed here with authors who have worked on pharmaceutical education theme recently, based on an analysis of the philosophical and scientific foundations of the National Curriculum Guidelines for Pharmacy courses. The aim is to support a further educational intervention directed toward interdisciplinary and focused practice for the Sistema Único de Saúde. In addition, there was an analysis of concepts methods and methodologies. Analysis was performed through a critical reading of the authors, as well as a review of literature on the subject, based on the historical and dialectic materiality of the social being. It was observed as a result the need for studies in pharmaceutical education analyzed to return their attention to the issues of philosophical and scientific foundations, as these are the basis for the educational theories and curriculum guidelines that feedback the formation of Pharmacists.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista LABORpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação farmacêuticapt_BR
dc.subjectDiretrizes Curriculares Nacionaispt_BR
dc.subjectInterdisciplinaridadept_BR
dc.titleEducação e farmácia: questões de fundamentos para a formação prática e a interdisciplinaridadept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrNesse trabalho se propõe um diálogo crítico com autores que têm trabalhado o tema educação farmacêutica recentemente, tendo como base uma análise sobre os fundamentos filosófico-científicos das Diretrizes Curriculares Nacionais para os cursos de Farmácia. O intuito é sustentar uma posterior intervenção educacional direcionada para a interdisciplinaridade e a prática voltada para o Sistema Único de Saúde. Além disso, realizou-se uma análise sobre concepções de métodos e metodologias. A análise foi realizada através de uma leitura crítica dos autores, assim como de revisão de literatura sobre o assunto, calcada na materialidade histórico-dialética do ser social. Observou-se como resultado a necessidade de os estudos em educação farmacêutica analisados voltarem a sua atenção para as questões de fundamentos filosófico-científicas, pois são estas as bases para as teorias educacionais e diretrizes curriculares que retroalimentam a formação de farmacêuticos.pt_BR
dc.title.enEducation and pharmacy: foundations issues for practical training and interdisciplinaritypt_BR
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