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dc.contributor.authorSchmidt, Ana Paula Carvalho-
dc.contributor.authorMotta-Roth, Desirée-
dc.date.accessioned2018-06-27T13:52:36Z-
dc.date.available2018-06-27T13:52:36Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationSchmidt, A. P. C.; Motta-Roth, D. (2017)pt_BR
dc.identifier.issn2237-6321 (online)-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/33213-
dc.descriptionSCHMIDT, Ana Paula Carvalho; MOTTA-ROTH, Desirée. Contemporary conversations on authorship in Applied Linguistics: a literature review. Revista Entrepalavras, Fortaleza, v. 7, n. 2, p. 604-621, ago./dez. 2017.pt_BR
dc.description.abstractAuthorship attribution has been a concern across disciplines, from Information Science (MIRANDA et al, 2007; VANZ; STUMPF, 2010) to Medicine (GRIEGER, 2005; MONTEIRO, 2004; PETROIANU, 2002). With this in mind, we aim at providing an overview on Conversations (GEE, 1999) about authorship in the field of Applied Linguistics from 2012 to 2015. Drawing on Critical Discourse Analysis (FAIRCLOUGH, 1992, 2003), we review nine articles published in well-known Applied Linguistics journals. The results indicated that there are four different perspectives from which authorship is addressed: dialogicity, responsibility, ideological positioning and intellectual property. Quoting and paraphrasing were the most cited practices in association with the concept of dialogicity as a form of exercising authorship in the academic context.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.publisherRevista Entrepalavraspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAuthorshippt_BR
dc.subjectAcademic literaciespt_BR
dc.subjectApplied Linguisticspt_BR
dc.subjectAutoriapt_BR
dc.titleContemporary conversations on authorship in Applied Linguistics: a literature reviewpt_BR
dc.title.alternativeConversações contemporâneas sobre autoria em linguística aplicada: uma revisão de literaturapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrA atribuição de autoria tem sido uma preocupação em várias disciplinas, da Ciência da Informação (MIRANDA et al, 2007; VANZ; STUMPF, 2010) à Medicina (GRIEGER, 2005; MONTEIRO, 2004; PETROIANU, 2002). Nesse sentido, nosso objetivo neste trabalho é fornecer um panorama das Conversações (GEE, 1999) sobre autoria no campo da Linguística Aplicada de 2012 a 2015. Com base na Análise Crítica do Discurso (FAIRCLOUGH, 1992, 2003), revisamos nove artigos publicados em reconhecidos periódicos de Linguística Aplicada. Os resultados indicam que há quatro diferentes perspectivas a partir das quais autoria tem sido abordada: dialogismo, responsabilidade, posição ideológica e propriedade intelectual. Citação e paráfrase foram as práticas mais citadas em associação com o conceito de dialogismo como forma de exercício da autoria no contexto acadêmico.pt_BR
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