Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/32779
Type: TCC
Title: Old is the new black: estudo de caso do perfil “Advanced style” no instagram
Title in English: Old is the new black: case study of the "Advanced style" profile in instagram
Authors: Fernandes, Sarah Sucupira
Advisor: Mendes, Francisca Raimunda Nogueira
Keywords: Terceira idade;Instagram;Marketing
Issue Date: 2017
Citation: FERNANDES, Sarah Sucupira. Old is the new black: estudo de caso do perfil “Advanced style” no instagram. 2017. 24 f. Artigo (Graduação em Design-Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.
Abstract in Brazilian Portuguese: O presente trabalho tem por objetivo mapear as preferências de consumo visuais dos seguidores do perfil “Advanced Style” no Instagram e, consequentemente, entender a construção da imagem do idoso na moda para poder ser trabalhada nos esforços de Marketing das marcas e atrair esse público sem desvincular o já existente. A partir da análise do perfil, as preferências foram categorizadas e levantaram questões não só estéticas, mas também de comportamento e posicionamento social, pontuando a necessidade da moda transmitir voz, promover discussões e conversar com a sociedade.
Abstract: The objective of this study is to map consumption preferences visuals of the followers of the "Advanced Style" profile in Instagram and, consequently, understand the construction of the image of the elderly in fashion so that they can be brand marketing efforts and attract this audience without disassociating the existing one. THE from the profile analysis, preferences were categorized and raised not only aesthetic, but also behavior and social positioning, punctuating the need to convey voice, promote discussions and talk with society.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32779
Appears in Collections:DESIGN MODA - Projetos de moda

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_tccII_ssfernandes.pdf.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.