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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorGóes, Fernanda dos Santos Nogueira de-
dc.contributor.authorAredes, Natália Del' Angelo-
dc.contributor.authorHara, Cristina Yuri Nakata-
dc.contributor.authorFonseca, Luciana Mara Monti-
dc.contributor.authorCampbell, Suzanne Hetzel-
dc.date.accessioned2017-07-06T12:35:50Z-
dc.date.available2017-07-06T12:35:50Z-
dc.date.issued2017-05-
dc.identifier.citationGÓES, F. S. N. de et al. Simulation with standardized patients : nursing student’s communication skills in health. Rev Rene, Fortaleza, v. 18, n. 3, p. 383-9, may./jun. 2017.pt_BR
dc.identifier.issn1517-3852-
dc.identifier.issn2175-6783-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/23853-
dc.description.abstractObjective: to identify and measure nursing student’s communication skills in health using simulation with standardized patients. Methods: descriptive, cross-sectional study carried out with 16 students of the last year of the nursing undergraduate course. The simulation focused on requesting authorization from the patient/ family to perform venipuncture. During the simulation, all the students were evaluated through the Health Communication Assessment Tool. Results: of the 22 items of the tool, 18 reached agreement higher than 50.0%. Of the 16 participants, 14 (87.5%) were assessed as being able to communicate in more than 50.0% of the statements. Conclusion: students’ communication was satisfactory; there are gaps related to the emotional aspects of the patient and the family, manifesting the need to reinforce communication in the nursing curriculum.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.publisherRev Renept_BR
dc.subjectEducação em Enfermagempt_BR
dc.subjectSimulação de Pacientept_BR
dc.subjectEstudantes de Enfermagempt_BR
dc.titleSimulation with standardized patients : nursing student’s communication skills in healthpt_BR
dc.title.alternativeSimulação com pacientes padronizados : habilidades de comunicação em saúde do estudante de enfermagempt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrObjetivo: identificar e medir as habilidades de comunicação em saúde do estudante de enfermagem usando simulação com paciente padronizado. Métodos: descritivo, transversal, realizado junto a 16 estudantes do último ano da graduação em enfermagem. A simulação centrou-se na solicitação de autorização do paciente/família para realizar punção venosa. Durante a simulação, todos os alunos foram avaliados por meio da Ferramenta de Avaliação da Comunicação em Saúde. Resultados: dentre os 22 itens da ferramenta, 18 atingiram concordância superior a 50,0%. Dos 16 participantes, 14 (87,5%) foram avaliados como capazes de se comunicar em mais de 50,0% das afirmações. Conclusão: a comunicação do estudante foi satisfatória; há lacunas relacionadas aos aspectos emocionais do paciente e família, manifestando necessidade de reforçar a comunicação no currículo de enfermagem.pt_BR
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