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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorRangel, Rosiane Filipin-
dc.contributor.authorBackes, Dirce Stein-
dc.contributor.authorIlha, Silomar-
dc.contributor.authorSiqueira, Hedi Crecencia Heckler de-
dc.contributor.authorMartins, Fernanda Demutti Pimpão-
dc.contributor.authorZamberlan, Claudia-
dc.date.accessioned2017-03-13T14:24:17Z-
dc.date.available2017-03-13T14:24:17Z-
dc.date.issued2017-01-
dc.identifier.citationRANGEL, R. F. et al. Comprehensive care : meanings for teachers and nursing students. Rev Rene, Fortaleza, v. 18, n.1, p. 43-50, jan./feb. 2017.pt_BR
dc.identifier.issn2175-6783 On-line-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22168-
dc.description.abstractObjective : to understand the meaning of comprehensive care in the view of teachers and nursing students. Methods : qualitative research conducted with seven teachers and six students of the nursing course of a higher education institution. Data were collected using the Focal Group technique and subjected to thematic content analysis . The comprehensive care construct was used for this article as based on authors who talk with ownership of the theme. Results: the students perceive the comprehensive care as the subjective interaction with others respecting human uniqueness through a gradual construction in order to meet the apparent and non-apparent needs. Conclusion: teachers and students reported that comprehensive care depends on a network of actions and needs to be instigated since academic education.pt_BR
dc.language.isoespt_BR
dc.publisherRev Renept_BR
dc.subjectAssistência Integral à Saúdept_BR
dc.subjectCuidados de Enfermagempt_BR
dc.subjectComprehensive Health Carept_BR
dc.titleComprehensive care : meanings for teachers and nursing studentspt_BR
dc.title.alternativeCuidado integral : significados para docentes e discentes de enfermagempt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrObjetivo : compreender o significado de cuidado integral para docentes e discentes de enfermagem. Métodos : pesquisa qualitativa, realizada com sete docentes e seis discentes do curso de enfermagem de uma instituição de ensino superior. Os dados foram coletados, por meio da técnica de Grupo Focal e submetidos à análise de conteúdo, na modalidade temática . Para esse artigo utilizou-se o construto cuidado integral, baseado em autores que discorrem com propriedade sobre a temática Resultados: os discentes percebem o cuidado integral como a interação subjetiva consigo e com o outro respeitando a singularidade humana por meio de uma construção gradual a fim de atender às necessidades aparentes e não aparentes. Conclusão: docentes e discentes referiram que o cuidado integral depende de uma rede de ações e precisa ser instigado desde a formação acadêmica.pt_BR
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