Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/19374
Title in Portuguese: Il genere testuale accademico nel corso di laurea in Italiano: resoconto di un'esperienza
Author: Torquato, Carolina Pizzolo
Santos, Renata
Keywords: Genere testuali
Testi accademici
Lingua italiana
Università
Gêneros textuais
Textos acadêmicos
Língua italiana
Universidade
Input
Oral comprehension
Italian language
Teacher education
Issue Date: 2012
Publisher: Revista de Italianística
Citation: TORQUATO, Carolina Pizzolo; SANTOS, Renata. II genere testuale accademico nel corso di laurea in Italiano: resoconto di un'esperienza. Revista de Italianística, n. 24, p. 161-176, 2012.
Abstract in Portuguese: Este trabalho apresenta uma experiência realizada no curso de graduação de Italiano da Universidade Federal de Santa Catarina, na qual se procurou trabalhar tanto com o gênero textual acadêmico quanto com o italiano contemporâneo e suas variedades. A experiência é contada a partir de dois pontos de vistas, o docente e o discente, e não tem o objetivo de oferecer soluções, mas de compartilhar algumas possibilidades de trabalho com o gênero textual acadêmico no âmbito do ensino de italiano nos cursos de graduação no Brasil.
Abstract: This paper presents an experience done at the Italian undergraduate course of the Universidade Federal de Santa Catarina, which sought to work both with academic textual genre and contemporary Italian language and its varieties. The research is described according to two different points of view: the teacher’s one and the student’s one, and it does not intend to give answers, but to share some possibilities of working with academic texts in Italian undergraduate language courses in Brazil.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/19374
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
ISSN: 2238-8281
Appears in Collections:DLE - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_art_cptorquato.pdf217,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.