Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/17967
Type: Artigo de Periódico
Title: Complexidade na aquisição da fonologia de segunda língua
Title in English: Complexity in second language phonology acquisition
Authors: Lima Júnior, Ronaldo Mangueira
Keywords: Complexidade;Fonologia;Aquisição da segunda língua;Teoria de sistemas dinâmicos;Complexity;Phonology;Second language acquisition;Dynamic systems theory
Issue Date: 2013
Publisher: Revista Brasileira de Linguística Aplicada
Citation: LIMA JÚNIOR, Ronaldo Mangueira. Complexity in second language phonology acquisition. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Belo Horizonte, v. 13, n. 2, p. 549-576, abr./jun. 2013.
Abstract in Brazilian Portuguese: Este artigo tem por objetivo situar a representação e a investigação da aquisição fonológica de segunda língua sob o prisma da complexidade. Parte-se de um breve panorama histórico sobre a teoria da complexidade e do caos na área da aquisição de segunda língua para então expor as possibilidades de representação e análise fonológica sob essa perspectiva. Finalmente, a questão da investigação da aquisição da fonologia de segunda língua é retomada.
Abstract: This paper aims at situating the representation and investigation of second language phonology acquisition in light of complexity theory. The first section presents a brief historical panorama of complexity and chaos theory on second language acquisition, followed by the possible phonological representations and analyses aligned with such perspective. Finally, the issue of second language phonology acquisition is revisited.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17967
ISSN: 1676-0786 (impresso)
1984-6398 (online)
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DLE - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_art_rmlimajr.pdf232,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.