Skip navigation
Portal do Governo Brasileiro
Atualize sua Barra de Governo
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Help
Feedback
Documents
Roteiro para Submissão de Arquivo no RI
Formulário de Solicitação de Substituição ou Exclusão de Arquivo no RI
Modelo de Termo de Autorização
Política Institucional de Informação
Language
español
English
português
Sign on to:
My DSpace
Receive email
updates
Edit Profile
Repositório Institucional UFC
Browsing by Author Cardoso, Lídia Amélia de Barros
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 24
next >
Issue Date
Title
Author(s)
2018
An analysis of assessment measures in english language learning in an elementary school
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Ribeiro, Dayana Ketley Arnaud Gomes
2020
An overview on the preparation of the english teachers at our public schools
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Rodrigues, Marcos Antônio Feitoza
2020
As contribuições da língua materna para o processo psicolinguístico de cadeias de associações: uma análise entre casos
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Oliveira, Raul Rodrigo Holanda de
2019
Decision-making for next lesson planning based on previous class: experience report on a pedagogical residence project in english as a foreign language class in Brazil
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Silva, Marcelly de Souza
2016
Diversidade lexical e níveis de proficiência (B2 e C1) em português como língua adicional
Plantin, Rosemeire Selma Monteiro
;
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2017
Duolingo as a tool for learning the english language in the classroom to improve writing vocabulary
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Sousa, Gloubélia Maria Bezerra de
2022
Efeitos da gravação de vídeos na aquisição lexical de estudantes de inglês como segunda língua no Brasil
Costa, Larissa Teixeira da
;
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2018
O estágio de regência em língua inglesa e o desenvolvimento de conhecimentos e habilidades docentes
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Silva Netto, José William da
2007
Estilos de aprendizagem e estratégias cognitivas: em busca de maior autonomia na aprendizagem de língua estrangeira.
Vieira, Stella Maria Miranda
;
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2019
Grouping strategies developed in a 9th grade class
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Oliveira, Paulo Sérgio Pereira de
2019
Perceptions of english teaching in private and public schools in Brazil
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Honório, Arthur Paiva Pereira
2020
Possíveis efeitos cognitivos do bilinguismo: o que pesquisadores nos dizem
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Silva, Evelyn Batista da
2019
Reflections of a systemic bilingual teacher about language acquisition in a summer immersion experience
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Oliveira, Francisco Rodrigo Soares
2019
Some features of the audiolingual method observed in an 8th grade english book
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Sousa, Luzimara Silva de
2019
Student teachers' beliefs on oral corrective feedback
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Vasconcelos Neto, Jaime José de.
2022
Teaching english as a second language in brazilian schools: beyond the verb to be
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Cajazeiras, Milla Barbosa Rios
2019
The challenges faced by english undergraduate students in writing their final papers
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Lima Neto, José Ferreira
2018
The challenges to learn english in a public school context by the eyes of the students – a case study
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Alves, Janyelle Lima
2020
The english language learner as a protagonist
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Vaz, Eurico Mayer
2021
The role of textbook amid a pandemic year: the experience report of teaching English in a public professional school in Fortaleza
Cardoso, Lídia Amélia de Barros
;
Sousa, Raquel Maria Gadelha de