Browsing by Author Cardoso, Lídia Amélia de Barros

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 24  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2018An analysis of assessment measures in english language learning in an elementary schoolCardoso, Lídia Amélia de Barros; Ribeiro, Dayana Ketley Arnaud Gomes
2020An overview on the preparation of the english teachers at our public schoolsCardoso, Lídia Amélia de Barros; Rodrigues, Marcos Antônio Feitoza
2020As contribuições da língua materna para o processo psicolinguístico de cadeias de associações: uma análise entre casosCardoso, Lídia Amélia de Barros; Oliveira, Raul Rodrigo Holanda de
2019Decision-making for next lesson planning based on previous class: experience report on a pedagogical residence project in english as a foreign language class in BrazilCardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva, Marcelly de Souza
2016Diversidade lexical e níveis de proficiência (B2 e C1) em português como língua adicionalPlantin, Rosemeire Selma Monteiro; Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2017Duolingo as a tool for learning the english language in the classroom to improve writing vocabularyCardoso, Lídia Amélia de Barros; Sousa, Gloubélia Maria Bezerra de
2022Efeitos da gravação de vídeos na aquisição lexical de estudantes de inglês como segunda língua no BrasilCosta, Larissa Teixeira da; Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2018O estágio de regência em língua inglesa e o desenvolvimento de conhecimentos e habilidades docentesCardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva Netto, José William da
2007Estilos de aprendizagem e estratégias cognitivas: em busca de maior autonomia na aprendizagem de língua estrangeira.Vieira, Stella Maria Miranda; Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2019Grouping strategies developed in a 9th grade classCardoso, Lídia Amélia de Barros; Oliveira, Paulo Sérgio Pereira de
2019Perceptions of english teaching in private and public schools in BrazilCardoso, Lídia Amélia de Barros; Honório, Arthur Paiva Pereira
2020Possíveis efeitos cognitivos do bilinguismo: o que pesquisadores nos dizemCardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva, Evelyn Batista da
2019Reflections of a systemic bilingual teacher about language acquisition in a summer immersion experienceCardoso, Lídia Amélia de Barros; Oliveira, Francisco Rodrigo Soares
2019Some features of the audiolingual method observed in an 8th grade english bookCardoso, Lídia Amélia de Barros; Sousa, Luzimara Silva de
2019Student teachers' beliefs on oral corrective feedbackCardoso, Lídia Amélia de Barros; Vasconcelos Neto, Jaime José de.
2022Teaching english as a second language in brazilian schools: beyond the verb to beCardoso, Lídia Amélia de Barros; Cajazeiras, Milla Barbosa Rios
2019The challenges faced by english undergraduate students in writing their final papersCardoso, Lídia Amélia de Barros; Lima Neto, José Ferreira
2018The challenges to learn english in a public school context by the eyes of the students – a case studyCardoso, Lídia Amélia de Barros; Alves, Janyelle Lima
2020The english language learner as a protagonistCardoso, Lídia Amélia de Barros; Vaz, Eurico Mayer
2021The role of textbook amid a pandemic year: the experience report of teaching English in a public professional school in FortalezaCardoso, Lídia Amélia de Barros; Sousa, Raquel Maria Gadelha de