Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16088
Title in Portuguese: O mesmo e o outro como espaços virtuais de leitura
Author: SILVA, Maria da Conceição Fonseca
Keywords: Análise do discurso
Subjetividade
Anúncios publicitários
Issue Date: 2002
Publisher: Revista de Letras
Citation: SILVA, M. C. F. (2002)
Abstract in Portuguese: Trabalho no quadro conceitual e epistemológico da Análise do Discurso Francesa, dando ênfase às noções cruciais, referentes ao funcionamento dos discursos, como sujeito, sentido, interdiscurso, Analiso anúncios publicitários veiculados em revistas femininas, tentando observar se os discursos de gênero defendidos pelos sujeitos institucionais subvertem a ordem estabelecida ou mantêm o instituído.
Abstract: I worked with the conceptual and epistemologic frame of the Discourse Analysis of the French School , which emphasizes the crucial notions of the discourse as subject, meaning. I analise same addvertisement shown in magazines for women, triyng to verify if the discourses of gender supported by the institutional subjects do not change the “status quo”, or they maintain the established.
Description: SILVA, Maria da Conceição Fonseca. O mesmo e o outro como espaços virtuais de leitura. Rev. de Letras, Fortaleza, v. 24, n. 1/2, p. 25-28, jan./dez. 2002.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16088
metadata.dc.type: Article
ISSN: 0101-8051
Appears in Collections:DLV - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2002_art_mcfsilva.pdf54,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.