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Tipo: Artigo de Evento
Título: Caracterização de inclusões não metálicas em um aço ultra baixo carbono estabilizado ao Ti e desoxidado ao Al
Título em inglês: Caracterização de inclusões não metálicas em um aço ultra baixo carbono estabilizado ao Ti e desoxidado ao Al
Autor(es): Leão, Pablo Bruno Paiva
Rodrigues Filho, Raimundo Nonato
Ferreira, Hilder Caldas
Carneiro, Carlos André Ruy
Silva, Soraia Karolinne Castro
Bielefeldt, Wagner Viana
Klug, Jeferson Leandro
Palavras-chave: Nonmetallic inclusions;Cloggingof submersed valves;Manual analysis of inclusions
Data do documento: 2017
Instituição/Editor/Publicador: ABM Week - https://abmproceedings.com.br/; Editora Blucher
Citação: LEÃO, Pablo Bruno Paiva; RODRIGUES FILHO, Raimundo Nonato; FERREIRA, Hilder Caldas; BIELEFELDT, Wagner Viana; KLUG, Jeferson Leandro; CARNEIRO, Carlos André Ruy; SILVA, Soraia Karolinne Castro. Caracterização de inclusões não metálicas em um aço ultra baixo carbono estabilizado ao Ti e desoxidado ao Al ,. In: SEMINÁRIO DE ACIARIA, FUNDIÇÃO E METALURGIA DE NÃO-FERROSOS, 48º., 02 a 06 out. 2017, São Paulo, SP, Brasil. Anais[...], São Paulo, v. 48, n.48, p. 712-723, 2017.
Resumo: The present work is based on the characterization of nonmetallic inclusions in Tistabilized ultra-low carbon steel, produced in a large steel mill. Due to a large incidence of submersed valve cloggingin a continuous casting, the study is important in order to know the characteristics of the inclusions which are causing the problem. Total of24heats were sampledin the tundishand manually analyzed with a scanning electron microscope.The results revealed that 98.65% of the 3183 inclusions analyzed were solid in steelmakingtemperature and 66.54% were alumina. The solid inclusions ofalumina have low wettability for the iron bath, showinga high tendency of agglomeration in the submersed valves, affecting the castability. It has been concluded from the results and literature that some alternative measures such as the application of the treatment with calcium, precautions to avoid steel re-oxidation and the total or partial replacement of the pre-deoxidized element; would reduce the obstruction problem.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/58047
ISSN: 2594-5300
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