Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/53217
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Santos, Mateus Mota dos | - |
dc.contributor.author | Mariano, Francisca Zilania | - |
dc.contributor.author | Costa, Edward Martins | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-31T13:10:06Z | - |
dc.date.available | 2020-07-31T13:10:06Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | SANTOS, Mateus Mota dos; MARIANO, Francisca Zilania; COSTA, Edward Martins. Efeitos da educação dos pais sobre o rendimento escolar dos filhos via mediação das condições socioeconômicas. v. 23, n. 2, p. 145-182, 2019. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/53217 | - |
dc.description.abstract | This study aims to analyze the effects of parents’ education on the school performance of the students. The Causal Mediation Effect method was applied to the information extracted from SAEB, School Census, and the Platform of Social Indicators made available by INEP (2015). The results showed that the causal mediation effect gains strength as parents ’level of education increases, indicating that part of the effect of parents’ schooling is strengthened by the family socioeconomic level. The indirect influence of parents’ schooling through mediation of socioeconomic conditions, on average, is higher for the male children. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Economia Aplicada | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Rendimento escolar | pt_BR |
dc.subject | Pais - Educação | pt_BR |
dc.subject | Effect causal mediation | pt_BR |
dc.subject | School performance | pt_BR |
dc.title | Efeitos da educação dos pais sobre o rendimento escolar dos filhos via mediação das condições socioeconômicas | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.abstract-ptbr | Este trabalho busca avaliar os efeitos da educação dos pais sobre o rendimento escolar de alunos. O método contrafactual de mediação de- senvolvido por Imai et al. (2010) foi aplicado às informações extraídas do SAEB, Censo Escolar e Indicadores Sociais, disponibilizadas pelo INEP (2015). Os resultados evidenciam que o efeito de mediação causal ganha força à medida que o nível de educação dos pais aumenta, indicando que parte do efeito da escolaridade dos pais é potencializado pelo nível socio- econômico familiar. Além disso, a influência indireta da escolaridade dos pais via mediação das condições socioeconômicas é maior para filhos do sexo masculino. | pt_BR |
Appears in Collections: | DEA - Artigos publicados em revista científica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_art_emcosta.pdf | 1,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.