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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorBittencourt, Marina Nolli-
dc.contributor.authorFlexa, Raissa dos Santos-
dc.contributor.authorSantos, Ingrid de Souza Reis-
dc.contributor.authorFerreira, Larissa Duarte-
dc.contributor.authorNemer, Camila Rodrigues Barbosa-
dc.contributor.authorPena, José Luiz da Cunha-
dc.date.accessioned2020-06-26T20:59:09Z-
dc.date.available2020-06-26T20:59:09Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationBITTENCOURT, Marina Nolli et al. Validação de conteúdo e aparência de um manual educativo para promoção à saúde mental infantil. Rev Rene, Fortaleza, v. 21, e43694, jun. 2020.pt_BR
dc.identifier.issn2175-6783-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52626-
dc.description.abstractObjective: to validate the content and appearance of an educational manual to promote children’s mental health. Methods: this is a methodological study, in which 16 specialists (health and education professionals) and six of the target audience (nurses) participated. The Content Validity Index and the Agreement Index were calculated according to the response to the instrument, which assessed the objectives, appearance, structure, organization, relevance and didactics of the manual. Results: the Content Validity Index was 0.984 for the target audience, and the Agreement Index was 100.0%. The main changes were in the title, objectives and theoretical framework, excluding workshops and spelling and grammatical revision. Conclusion: the manual presented satisfactory Content Validity and Agreement indexes. It can assist nurses and other health professionals in promoting children’s mental health, promoting the development of emotional intelligence.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRev Renept_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subjectSaúde Mentalpt_BR
dc.subjectPromoção da Saúdept_BR
dc.subjectEmoções Manifestaspt_BR
dc.subjectCuidados de Enfermagempt_BR
dc.titleValidação de conteúdo e aparência de um manual educativo para promoção à saúde mental infantilpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrObjetivo: validar o conteúdo e a aparência de um manual educativo para promoção da saúde mental infantil. Métodos: trata-se de estudo metodológico, do qual participaram 16 especialistas (profissionais da saúde e educação) e seis do público-alvo (enfermeiros). O Índice de Validade de Conteúdo e o Índice de Concordância foram calculados conforme resposta ao instrumento, que avaliava objetivos, aparência, estrutura, organização, relevância e didática do manual. Resultados: o Índice de Validade de Conteúdo foi de 0,984 para o público-alvo, e o Índice de Concordância foi de 100,0%. As principais modificações foram no título, nos objetivos e no referencial teórico, com exclusão de oficinas e revisão ortográfica e gramatical. Conclusão: o manual apresentou Índices de Validade de Conteúdo e de Concordância satisfatórios. Ele pode auxiliar o enfermeiro e demais profissionais da saúde na promoção da saúde mental de crianças, difundindo o desenvolvimento da inteligência emocional.pt_BR
dc.title.enValidation of content and appearance of an educational manual to promote children’s mental healthpt_BR
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