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dc.contributor.authorMelo, Marcello Calado Vieira de-
dc.contributor.authorBarros Neto, Júlio Francisco-
dc.contributor.authorNobre Júnior, Ernesto Ferreira-
dc.contributor.authorPrata, Bruno de Athayde-
dc.date.accessioned2019-05-07T15:54:18Z-
dc.date.available2019-05-07T15:54:18Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationMELO, M. C. VIEIRA; BARROS NETO, J. F.; NOBRE JÚNIOR, E. F.; PRATA, B. A. A mixed integer programming approach for freight railcar distribution. Production, São Paulo, v. 27, 2017.pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/41457-
dc.description.abstractThe attendance of the demand for freight transport is related to the process of allocation of the wagons that in turn is associated with the way in which the decision is taken. The distribution of wagons to the shipment terminals depends on the planning as well as on movement of the empty wagons. In addition, the trips of the empty wagons have the major financial impact on the railroad system. In such a way, an efficient mechanism of wagon distribution is vital to the railroads, because it provides important operational profits and of costs. Therefore, the purpose of this study is to analyze the problem related to the distribution of the load wagons and to develop a mathematical model that can propose an optimal scheduling of the wagons.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.subjectProgramação inteira mistapt_BR
dc.subjectAlocação de vagõespt_BR
dc.subjectPlanejamento ferroviáriopt_BR
dc.subjectLogísticapt_BR
dc.subjectMixed integer programmingpt_BR
dc.subjectWagons allocationpt_BR
dc.subjectRailroad planningpt_BR
dc.subjectLogisticspt_BR
dc.titleA mixed integer programming approach for freight railcar distributionpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrO atendimento da demanda por transporte de cargas está relacionado ao processo de alocação dos vagões que, por sua vez, está associado à forma como a decisão é tomada. A distribuição de vagões para os terminais de embarque depende do planejamento e do movimento dos vagões vazios. Além disso, as viagens dos vagões vazios têm o maior impacto financeiro no sistema ferroviário. Desta forma, um mecanismo eficiente de distribuição de vagões é vital para as ferrovias, pois proporciona importantes lucros operacionais e de custos. Portanto, o objetivo deste estudo é analisar o problema relacionado à distribuição dos vagões de carga e desenvolver um modelo matemático que possa propor um ótimo escalonamento dos vagões.pt_BR
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