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dc.contributor.authorMeschial, William Campo-
dc.contributor.authorOliveira, Magda Lúcia Félix de-
dc.date.accessioned2017-05-12T14:18:51Z-
dc.date.available2017-05-12T14:18:51Z-
dc.date.issued2017-03-
dc.identifier.citationMESCHIAL, W. C. ; OLIVEIRA, M. L. F. de. Initial care for burned patients in academic nursing education. Rev Rene, Fortaleza, v. 18, n. 2, p. 212-19, mar./abr. 2017.pt_BR
dc.identifier.issn2175-6783 On-line-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22719-
dc.description.abstractObjective: to describe the experience of Nursing students in the initial care for burned patients. Methods: a cross-sectional study was carried out with 107 Nursing students from four Higher Education Institutions. A modular structured questionnaire divided in three blocks was used. Data were analyzed through descriptive statistics in the Epi Info® 6.04 software. Results: the majority (94.4%) of students reported that initial care for burned patients was addressed in undergraduate courses, but 81.6% considered the approach insufficient. Regarding the theory-practice relationship, 47.7% reported having participated in extracurricular theoretical activities, and 28.0% had performed practical activities of initial care for burned patients. All students considered it important to approach this theme during undergraduate training; 38.7% said this was extremely important, but 41.1% had little or no affinity with the subject. Conclusion: the experience in this theme, especially in practical activities, was considered insufficient by Nursing students, indicating the urgent need to rethink teaching practices.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.publisherRev Renept_BR
dc.subjectQueimaduraspt_BR
dc.subjectEstudantes de Enfermagempt_BR
dc.titleInitial care for burned patients in academic nursing educationpt_BR
dc.title.alternativeAtendimento inicial ao queimado na formação acadêmica de enfermagempt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrObjetivo: descrever a vivência de estudantes de Enfermagem no atendimento inicial ao queimado. Métodos: estudo transversal, realizado com 107 estudantes de Enfermagem de quatro Instituições de Educação Superior. Utilizou-se um questionário modular, estruturado, dividido em três blocos. Os dados foram analisados por meio de estatística descritiva, por meio do programa Epi Info® 6.04. Resultados: a maioria (94,4%) informou que o atendimento inicial ao queimado foi abordado em disciplinas da graduação, porém 81,6% consideraram a abordagem insuficiente. Sobre a relação teoria-prática da abordagem, 47,7% afirmaram ter participado de atividades teóricas extracurriculares, e 28,0% realizaram atividades práticas do atendimento inicial ao queimado. A totalidade dos alunos considerou importante a abordagem desse tema na graduação: 38,7% afirmaram ser extremamente importante, mas 41,1% possuíam pouca ou nenhuma afinidade com o tema. Conclusão: a vivência do tema, em especial nas atividades práticas, foi considerada insuficiente pelos estudantes de Enfermagem, indicando a necessidade premente de repensar práticas de ensino.pt_BR
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