Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/17561
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pascual, Jesus Garcia | - |
dc.contributor.author | Costa, Áurea Júlia de Abreu | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-09T12:25:11Z | - |
dc.date.available | 2016-06-09T12:25:11Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | PASCUAL, Jesus Garcia; COSTA, Áurea Júlia de Abreu. Inclusão de jovens de escola pública na universidade pública. Revista de Psicologia, Fortaleza, v. 2, n. 2, p. 139-147, jul./dez. 2011. | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2179-1740(online) | - |
dc.identifier.issn | 0102-1222(impresso) | - |
dc.identifier.uri | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17561 | - |
dc.description.abstract | The text shows that inclusion decreases challenges for young people in public school. The work resulted from research that investigated the development of cognitive structures as psychological tools in the learning of specific knowledge. The analysis of responses were focused in qualitative aspects, identifying cognitive structures used to solve the problems in the Piagetian tests. The candidates made use of cognitive formal structures. The text shows the aspects of the preparatory courses that must incorporate the teaching practices that equilibrates the specific knowledge disciplines and the reflexion in the social fates of science; to share with psychology: the evaluation and development of structures of the intelligence of students and to promote their personal development, that is, the cognitive-affective-social inclusion! | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Revista de Psicologia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Inclusão | pt_BR |
dc.subject | Jovens | pt_BR |
dc.subject | Universidade pública | pt_BR |
dc.subject | Escola pública | pt_BR |
dc.title | Inclusão de jovens de escola pública na universidade pública | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.abstract-ptbr | O texto mostra que inclusão minora desafios para jovens na escola pública. O trabalho decorre de pesquisa que investigou desenvolvimento de estruturas cognitivas como instrumentos psicológicos na aprendizagem de conhecimentos específicos. A análise das respostas centrou aspectos qualitativos identificando estruturas cognitivas utilizadas para solucionar os problemas nas provas piagetianas. Os candidatos usaram estruturas cognitivas formais. O texto mostra aspectos que os cursinhos devem incorporar as práticas pedagógicas que equilibrem conhecimentos específicos das disciplinas e reflexão sobre os destinos sociais da ciência; partilhar com a psicologia avaliação e desenvolvimento de estruturas da inteligência dos estudantes e promover seu desenvolvimento pessoal, isto é: inclusão cognitivo-afetivo-social! | pt_BR |
Appears in Collections: | DPSI - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2011_art_jgpascualajacosta.pdf | 442,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.