Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/17123
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Sampaio, Rudini Menezes | - |
dc.contributor.author | Ramos, André Castro | - |
dc.date.accessioned | 2016-05-27T20:03:57Z | - |
dc.date.available | 2016-05-27T20:03:57Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | RAMOS, André Castro. Complexidade e algoritmos de jogos de blocos. 2014. 51 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Federal do Ceará, Centro de Ciências, Departamento de Computação, Fortaleza-CE, 2014. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17123 | - |
dc.description.abstract | The electronic game concept refers to reserved entertainment to spare time , but in addition to a billion dollar industry , is also potential source of several research topics , both directed to their respective areas of interest as own gaming industry . In this context, in recent decades, work has been done to deal with this type of product based on for problems to be addressed by the theory of algorithms. In this work we bring complexity results and algorithms related to three games with common characteristics , Bloxorz , On The Edge and Bobbin 3D. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Ciência da computação | pt_BR |
dc.subject | Algoritimos | pt_BR |
dc.subject | Complexidade | pt_BR |
dc.subject | Jogos de Blocos | pt_BR |
dc.subject | Jogos eletrônicos - Indústria | pt_BR |
dc.subject | Algorítmos computacionais | pt_BR |
dc.title | Complexidade e algoritmos de jogos de blocos | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.description.abstract-ptbr | A noção de jogo eletrônico remete a entretenimento reservado às horas vagas, mas, além de uma indústria bilionária, também é origem potencial de diversos temas de pesquisa, tanto voltados a suas respectivas áreas quanto de interesse da própria indústria de jogos. Nesse contexto, nas últimas décadas, foram produzidos trabalhos que lidam com esse tipo de produto como base para problemas a serem tratados pela teoria dos algoritmos. Neste trabalho trazemos resultados de complexidade e algoritmos relacionados a 3 jogos com características em comum, Bloxorz, On The Edge e Bobbin 3D. | pt_BR |
dc.title.en | Complexity and blocks games algorithms | pt_BR |
Appears in Collections: | DCOMP - Dissertações defendidas na UFC |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2014_dis_acramos.pdf | 2,98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.