Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/16647
Type: Artigo de Periódico
Title: Pesquisa de currículo e metáforas
Authors: Moraes, Silvia Elizabeth Miranda de
Keywords: Currículo;Metodologias qualitativas;Metáforas
Issue Date: 2004
Publisher: Revista de Letras
Citation: MORAES, S. E. M. (2004)
Abstract in Brazilian Portuguese: Neste artigo advogamos a etnografia e a pesquisaação como metodologias apropriadas à análise de currículo. Conceituamos currículo a partir da teoria dos significados da vida humana de Phillip Phenix. Apresentamos as metáforas como instrumentos conceituais no desenvolvimento dos paradigmas e analisamos seu papel nas análises qualitativas. Ao final, sugerimos questões para futuras pesquisas.
Abstract: In this paper we advocate ethnography and actionresearch as appropriate methodologies for curriculum analysis. We conceptualize curriculum under the perspective of Phillip Phenix´s theory of human life meanings. We present metaphors as conceptual instruments in the development of paradigms and we analyze their role in qualitative analysis. In the end we suggest some topics for future research.
Description: MORAES, Silvia Elizabeth Miranda de. Pesquisa de currículo e metáforas. Rev. de Letras, Fortaleza, v. 26, n. 1/2, p. 35-43, jan./dez. 2004.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16647
ISSN: 0101-8051
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DLV - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2004_art_semoraes.pdf668,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.