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dc.contributor.authorKoerich, Cintia-
dc.contributor.authorErdmann, Alacoque Lorenzini-
dc.date.accessioned2016-04-07T16:39:13Z-
dc.date.available2016-04-07T16:39:13Z-
dc.date.issued2016-01-
dc.identifier.citationKOERICH, C. ; ERDMANN , A. L. Meanings attributed by nursing staff about permanent education in cardiovascular institution. Rev Rene, Fortaleza, v. 17, n. 1, p. 93-102 , jan./feb. 2016.pt_BR
dc.identifier.issn2175-6783 On-line-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/16183-
dc.description.abstractObjective: to understand the meanings attributed by the nursing staff to permanent educational practices in a reference cardiovascular hospital. Methods: this is a qualitative study, which used the Grounded Theory in Data for collecting and analyzing data. The sample consisted of 22 nursing professionals. Results: the study presents two categories that highlight the need for further clarification of the nursing staff about the concept of permanent education in health, as well as reinforce the permanent education of nurses as a management practice which needs to be incorporated into other assignments in daily work. Conclusion: it is admitted the need to work the concepts of permanent education in health even in professional qualification, as well as place greater emphasis on managerial training of nurses, so they acquire the power to take their assignment as a nursing care manager and the nursing staff education contribute to the necessary changes in the health services.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRev Renept_BR
dc.subjectGestão em Saúdept_BR
dc.subjectEducação Continuadapt_BR
dc.subjectServiço Hospitalar de Cardiologiapt_BR
dc.titleMeanings attributed by nursing staff about permanent education in cardiovascular institutionpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrObjetivo: compreender os significados atribuídos pela equipe de enfermagem às práticas de educação permanente em um hospital referência cardiovascular. Métodos: estudo qualitativo, o qual utilizou a Teoria Fundamentada nos Dados para coleta e análise dos dados. Participaram do estudo 22 profissionais de enfermagem. Resultados: apresenta duas categorias que evidenciam a necessidade de maior esclarecimento da equipe de enfermagem sobre o conceito da educação permanente em saúde, assim como reforçam a educação permanente como prática gerencial do enfermeiro a qual precisa ser incorporada às demais atribuições no cotidiano de trabalho. Conclusão: admite-se a necessidade de trabalhar os conceitos da educação permanente em saúde ainda na formação profissional, assim como dar maior ênfase a formação gerencial do enfermeiro de modo que este adquira competência para assumir sua atribuição como gestor do cuidado de enfermagem e da educação da equipe de enfermagem contribuindo para as mudanças necessárias nos serviços de saúde. .pt_BR
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