Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028
Registro completo de metadados
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorSousa, Maria Margarete Fernandes de-
dc.date.accessioned2020-06-01T11:24:26Z-
dc.date.available2020-06-01T11:24:26Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationSOUSA, Margarete Fernandes de Sousa A importância da referenciação anafóricana construção dos anúncios. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2006. p.200-203.pt_BR
dc.identifier.issn85-96047-0-3-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028-
dc.description.abstractThis paper shows the importance of referenciation operated by anaphora, specially indirect anaphora, in the constructionof meaning of the advertisements. In order to do that, 40 texts of commercial and service advertisements withdraw from the databank of PROTEXTO/UFC are analyzed. Considering that advertisement language is economical by nature, we intuit that the meansof referenciation, mainly anaphora, are important in the construction of meaning of these texts (advertisements). These means arealso necessary because the advertiser needs to bet in the sharing knowledge with the consumer in order that the spread of his productreaches its “right” destinationpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUFCpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPublicidadept_BR
dc.subjectAnunciospt_BR
dc.titleA importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousapt_BR
dc.typeCapítulo de Livropt_BR
Aparece nas coleções:PPGL - Capítulos de livro

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
2006_capliv_mmfsousa.pdf153,02 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.