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dc.contributor.authorBarboza, Clerton Luiz Felix-
dc.date.accessioned2020-05-15T00:50:49Z-
dc.date.available2020-05-15T00:50:49Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBARBOZA, Clerton Luiz Felix. Palatalization in brazilian Portuguese and its effects on the phonological learning of English as a foreing language. Revista Organon, Porto Alegre (RS), v. 30, n. 58, p. 49-68, jan./jun. 2015.pt_BR
dc.identifier.issn2238-8915-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/51734-
dc.description.abstractTh is paper investigates the eff ects of Brazilian Portuguese (BP) alveolar stop palatalization /t, d/ → [tʃ, dʒ] on the phonological learning of English as a Foreign Language (EFL). It aims to answer the following research question: What is the role of BP palatalization on EFL phonological learning? Grounded on a usage-based view of language (BYBEE, 2010), it is hypothesized that EFL learners follow diff erent phonological learning patterns depending on their specifi c BP dialect. Th e data analysis confi rms this hypothesis, as palatalizing BP informants tend to produce higher levels of palatalization in the target language.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.publisherRevista Organonpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFonologia de usopt_BR
dc.subjectModelo de exemplarespt_BR
dc.subjectPalatalizaçãopt_BR
dc.subjectInglês Língua Estrangeira (ILE)pt_BR
dc.titlePalatalization in brazilian Portuguese and its effects on the phonological learning of English as a foreing languagept_BR
dc.title.alternativeA palatização do Português brasileiro e seus efeitos na aprendizagem da fonologia do Inglês língua estrangeirapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrO estudo objetiva investigar efeitos da palatalização das oclusivas alveolares /t, d/ → [tʃ, dʒ] do Português Brasileiro (PB) na aprendizagem da fonologia do Inglês Língua Estrangeira (ILE). Tem, por pergunta problema, “Qual o papel da palatalização do PB no aprendizado da fonologia do ILE?” Numa visão de língua baseada no uso (BYBEE, 2010), hipotetiza-se que aprendizes de ILE seguem diferentes padrões de aprendizagem a depender do seu falar do PB. A análise dos dados confi rma a hipótese, uma vez que aprendizes palatalizadores no PB tendem a maiores níveis de palatalização no ILE.pt_BR
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