Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/50127
Type: | TCC |
Title: | Um ensaio sobre o entendimento de educação financeira |
Authors: | Rodrigues, Gabriel Macedo |
Advisor: | Silva, João da Cunha |
Keywords: | Educação Financeira;Alfabetização Financeira |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | RODRIGUES, Gabriel Macedo. Um ensaio sobre o entendimento de educação financeira. 2019. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza, 2019. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Taxas, juros, tarifas, SELIC, CDI... o mercado financeiro está repleto de siglas e nomes que são estranhos ao dia-a-dia de boa parte da população, mesmo estando na chamada 'Era da Informação', pouco se sabe sobre os produtos bancários e serviços financeiros que são criados e consumidos, ou se existe qualquer seleção ou teste que verifique o nível de conhecimento dos seus tomadores, para avaliar a capacidade de entendimento. Este trabalho foi elaborado para entender um pouco mais sobre “os fatores determinantes da Educação Financeira” e “como é vista a Educação Financeira”. Esta pesquisa desenrolou-se inicialmente com a construção do contexto e, conectando o questionário aplicado pelo autor à entrevista concedida por parte dos respondentes, permitiu-se a descoberta de alguns aspectos que motivam a prática da Educação Financeira. |
Abstract: | Fees, interest, tariffs, SELIC, CDI ... the financial market is replacing symbols and names that are foreign to the daily lives of a good part of the population, even forbidden in the so-called 'Information Age', little is known about banking products and financial services that are created and consumed, or there is any selection or test that checks the level of knowledge of its users to assess the ability to understand. This paper is designed to understand a little more about “the determinants of financial education” and “how financial education is viewed”. This research was designed starting with the construction of the context and, by connecting or questionnaire applied by the author of the interview granted by the respondents, it was possible to discover some aspects that motivate the practice of Financial Education. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50127 |
Appears in Collections: | ADMINISTRAÇÃO - Monografias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_tcc_gmrodrigues.pdf | 3,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.