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dc.contributor.authorPontes, Valdecy de Oliveira-
dc.contributor.authorNobre, Juliana Liberato-
dc.date.accessioned2018-07-19T13:34:39Z-
dc.date.available2018-07-19T13:34:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPONTES, Valdecy de Oliveira; NOBRE, Juliana Liberato. As variedades linguísticas hispano-americanas no livro didático formación en español: lengua y cultura. Revista (Con) Textos Linguísticos. Vitória, v. 11, n. 18, p. 129-143, 2017.pt_BR
dc.identifier.issn2317-3475-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/34209-
dc.description.abstractIn this research, we deal with the specific hispanic-american language varieties in the Spanish-language coursebook Formación en Español: Lengua y Cultura, selected by the PNLD 2014. Our background are the studies on linguistic variation and teaching by the following authors: Labov (2003), Moreno Fernández (2010), Coan and Bridges (2013), Bridges (2014), Kraviski (2007), Rodrigues (2005), Santos (2002, 2007) and Bugel (1999). Regarding the results obtained, we could observe that the Spanish coursebook at hand seeks, even in a limited and incipient way, to make the student aware of the occurrence of variation in the lexical and phonetic-phonological levels, despite the predominance of a structuralist approach in most of the contents dealt with. There is also a tendency to consider the Hispanic- American varieties as a homogeneous group, presenting them as a single block, "Spanish of America".pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista (Con) Textos Linguísticospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLivro didáticopt_BR
dc.subjectVariedades hispano-americanaspt_BR
dc.subjectSociolinguística Educacionalpt_BR
dc.subjectCoursebookpt_BR
dc.subjectHispanic-American Varietiespt_BR
dc.titleAs variedades linguísticas hispano-americanas no livro didático formación en español: lengua y culturapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrNesta pesquisa, trataremos das variedades linguísticas, em específico, hispanoamericanas no livro didático de língua espanhola Formación en Español: Lengua y Cultura, selecionado pelo PNLD 2014. Assumimos os pressupostos teóricos dos estudos sobre variação linguística e ensino dos seguintes autores: Labov (1978 e 2003), Moreno Fernández (2010), Coan e Pontes (2013), Pontes (2014), Kraviski (2007), Rodrigues (2005), Santos (2002, 2007) e Bugel (1999). No tocante aos resultados obtidos, pudemos verificar que o livro de espanhol procura, mesmo que de forma limitada e incipiente, conscientizar o aluno da ocorrência da variação nos níveis lexical e fonético-fonológico, apesar de predominar uma abordagem estruturalista, na maioria dos conteúdos trabalhados e, também, considerar as variedades hispano-americanas homogêneas, apresentando-as em um único bloco “espanhol da América”.pt_BR
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