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dc.contributor.advisorOliveira Junior, Antonio Wellington de-
dc.contributor.authorSaunders, Thomas Lopes-
dc.date.accessioned2017-10-24T13:54:14Z-
dc.date.available2017-10-24T13:54:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationSAUNDERS, Thomas Lopes. Ginger: um relato sobre existência performática. 2017. 104 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Federal do Ceará, Instituto de Cultura e Arte, Programa de Pós-graduação em Comunicação Social, Fortaleza (CE), 2017.pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26837-
dc.description.abstractThe relationship between the private and the public, potentially happens in the communicational processes (FLUSSER; 2007) of post-modernity (KELLNER; 2001) and contemporany (AGAMBEM; 2009). The social subjects, in these processes, are inserted in speeches (FOUCAULT; 1970) institutional and encoding (BOURDIEU; 1990). In order to decide issues as intimate form of positioning, the subject says to himself (BUTLER; 2015) Trying to understand the moral universe that orbits. The Body (PIRES, 2005) here is worked as a dialogical flow (FLUSSER; 2014) between academic theory, life and performance (GLUSBERG; 2013). The performance is the field of broad knowledge of experience between life and art (COHEN; 2011). The immersion of the researcher as a performer, happened from artistic research in autoperformance (VIEIRA; 2006) body art and performance art (COHEN; 2011). Unleashing autobiographical processes, media (KELLNER; 2001) and corporificantes. The initial premise of the work is to understand the relationship between sex/gender/sexuality and his speeches encoding/context (LAQUEUR, 2001) in the universe LGBTIQ+, its institutional mediatization and free virtual on the Internet (CASTELLS, 2001). Ginger through experiences with drag body (COELHO; 2012) invested academic research and performer in gender queer (SALIH; 2002). Ginger between performatividades (BUTLER, 1990), artistic performances and images arts (SANTOS 2011) there has been aesthetically (FOUCAULT, 1984) as a poetic image of herself. This work has proposed test text (FLUSSER, 2007) as a method of analysis.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.subjectPerformancept_BR
dc.subjectRelatopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectLGBTQI+pt_BR
dc.titleGinger: um relato sobre existência performáticapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.description.abstract-ptbrA relação entre o privado e o público, potencialmente acontece nos processos comunicacionais (FLUSSER; 2007) da pós-modernidade (KELLNER; 2001) e contemporaneidade (AGAMBEM; 2009). Os sujeitos sociais, nestes processos, estão inseridos em discursos (FOUCAULT; 1970) institucionalizantes e codificantes (BOURDIEU; 1990). A fim de deliberar questões íntimas como forma de posicionamento, o sujeito relata a si (BUTLER; 2015) tentando compreender o universo moral que orbita. O Corpo (PIRES; 2005) aqui é trabalhado como fluxo dialógico (FLUSSER; 2014) entre teoria acadêmica, vida e performance (GLUSBERG; 2013). A performance é o campo de conhecimento amplo de experiências entre vida e arte (COHEN; 2011). A imersão do pesquisador como performer, aconteceu a partir de pesquisa artística em autoperformance (VIEIRA; 2006), body art e performance art (COHEN; 2011). Desencadeando processos autobiográficos, midiáticos (KELLNER; 2001) e corporificantes. A premissa inicial do trabalho é compreender as relações entre sexo/gênero/sexualidade e seus discursos codificantes/contextuais (LAQUEUR; 2001) no universo LGBTQI+, sua midiatização institucional e virtual livre na Internet (CASTELLS; 2001). Ginger através de experiências com corpos drag (COELHO; 2012) investiu pesquisa acadêmica e performática em gênero queer (SALIH; 2002). Ginger, entre performatividades (BUTLER; 1990), performances artísticas e imagens performativas (SANTOS; 2011), existiu esteticamente (FOUCAULT; 1984) como imagem poética de si mesma. Este trabalho tem proposta ensaística (FLUSSER; 2007) como metodologia de análise.pt_BR
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