Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/25990
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Learners’ processes during pre-task planning and working memory capacity
Autor(es): Tavares, Maria da Glória Guará
Palavras-chave: Pre-task planning;Learners’ processes;Working memory capacity
Data do documento: 2016
Instituição/Editor/Publicador: Ilha do Desterro
Citação: ARAÚJO, Orlando Luiz de. Misantropo ou enfezado? Uma proposta. Transversal - Revista em Tradução, Fortaleza, v. 3, n. 5, p. 70-74, 2017.
Abstract: he present study is part of a larger scale research (Guará-Tavares, 2011, 2013) that investigates the relationship among working memory capacity, pre-task planning, and L2 speech performance. he aim of the study was to analyze 1) what processes learners engage during pre-task planning, and 2) whether higher and lower working memory spans engage in diferent processes during pre-task planning. Learners’ processes were accessed by means of think aloud protocols and a retrospective interview. Working memory capacity was measured by the Speaking Span Test. Results show that learners engage mainly in organization of ideas, rehearsal, lexical searches, and monitoring. Moreover, higher spans employ signiicantly more metacognitive strategies during planning when compared to lower spans.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/25990
ISSN: 2175-8026
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:DLE - Artigos publicados em revistas científicas

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
2016_art_mggtavares.pdf409,98 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.