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dc.contributor.authorTimbó, Margarida Pontes-
dc.contributor.authorCoutinho, Fernanda Maria Abreu-
dc.date.accessioned2017-06-19T22:09:39Z-
dc.date.available2017-06-19T22:09:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationTIMBÓ, Margarida Pontes; COUTINHO, Fernanda Maria Abreu. O Quinze pelo olhar de Poty Lazzarotto. Revista Entrelaces, Fortaleza, ano 5, n. 6, p. 55-75, jul./dez. 2015.pt_BR
dc.identifier.issn1980-4571 (online)-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/23395-
dc.description.abstractThis article presents a reflection about Poty Lazzarotto‘s illustrations to the novel O Quinze, by Rachel de Queiroz. Hence, the illustrator‘s perspective leads our analysis, which has as focus the narrative plan of Chico Bento and Cordulina‘s family. The theoretical-bibliographic methodology is based on authors interested in studying the illustration present in the literary text, for instance: Lima (1985), Linden (2011), Nikolajeva and Scott (2011), Pereira (2009), Nunes (2015), among others. From the collation between word and image, we discuss how illustration is capable of reframing the written text. Therefore, the visual image consists of a new form of rewriting that also conducts to a narrativity and helps to give a new meaning to the literary.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista Entrelacespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIlustraçãopt_BR
dc.subjectTexto literáriopt_BR
dc.subjectFamíliapt_BR
dc.subjectLiterary textspt_BR
dc.titleO Quinze pelo olhar de Poty Lazzarottopt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrEste artigo apresenta uma reflexão sobre as ilustrações de Poty Lazzarotto para o romance O Quinze de Rachel de Queiroz. Neste sentido, o olhar do ilustrador guia a nossa análise, que tem como foco o plano narrativo da história da família dos personagens Chico Bento e Cordulina. A metodologia teórico-bibliográfica fundamentou-se em autores interessados pelo estudo da ilustração presente no texto literário, como por exemplo: Lima (1985), Linden (2011), Nikolajeva e Scott (2011), Pereira (2009), Nunes (2015), dentre outros. A partir do cotejo entre palavra e imagem, discutimos como a ilustração é capaz de ressignificar o texto escrito. Portanto, a imagem visual consiste numa forma de reescrita que também conduz para uma narratividade e ajuda a ressignificar o literário.pt_BR
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