Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/21535
Type: Artigo de Periódico
Title: Learning object development for the Anatomy teaching in Nursing
Other Titles: Desenvolvimento de objeto de aprendizagem para o ensino de Anatomia em Enfermagem
Authors: Ribeiro, Rafael Lustosa
Masson, Valéria Aparecida
Hipólito, Maiza Claudia Vilela
Tobase, Lucia
Tomazini, Edenir Aparecida
Peres, Heloísa Helena Ciqueto
Keywords: Educação à Distância;Tecnologia da Informação;;Mídia Audiovisual;Educação em Enfermagem
Issue Date: Nov-2016
Publisher: Rev Rene
Citation: RIBEIRO, R. L. et al. Learning object development for the Anatomy teaching in Nursing. Rev Rene, Fortaleza, v. 17, n. 6, p. 866-73, nov./dec. 2016.
Abstract in Brazilian Portuguese: Objetivo : descrever o desenvolvimento do objeto de aprendizagem denominado “Complemento Disciplinar de Anatomia” para o ensino e a aprendizagem da disciplina Anatomia. Métodos : estudo metodológico sobre a construção do objeto de aprendizagem para complementação dos estudos na disciplina, utilizando o modelo Analysis, Design, Development, Implementation e Evaluation no design instrucional. Resultados: o objeto de aprendizagem, como aula virtual, foi desenvolvido conforme as etapas do Analysis, Design, Development, Implementation e Evaluation e implementada no Prezi ® , como ambiente virtual. Conclusão : a aula virtual configurou-se em estratégia inovadora que possibilitou a autonomia no aprendizado e manejo das tecnologias no processo educativo, articulando a ética no estudo da Anatomia.
Abstract: Objective : to describe the development of the learning object called “Disciplinary Complement of Anatomy” for the teaching and learning of Anatomy subject. Methods : this is a methodological study on the construction of the learning object to complement the studies in the subject, using the Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation model in the instructional design. Results: as a virtual class, the learning object was developed according to the steps of Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation and it was implemented in Prezi ® as a virtual environment. Conclusion : the virtual class was set up in an innovative strategy that allowed autonomy in learning and managing technologies in the educational process, articulating ethics in the study of Anatomy.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/21535
ISSN: 2175-6783 On-line
Appears in Collections:DENF - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_art_rlribeiro.pdf197,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.