Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/20874
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Feitosa, Larissa de Brito | - |
dc.contributor.author | Aquino, Cassio Adriano Braz de | - |
dc.date.accessioned | 2016-11-08T16:40:02Z | - |
dc.date.available | 2016-11-08T16:40:02Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | FEITOSA, Larissa de Brito; AQUINO, Cássio Adriano Braz de. A formação do professor universitário. Revista de Educação PUC-Campinas, Campinas, v. 16, n. 1, p. 65-77, jan./jun. 2011. | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2318-0870 (online) | - |
dc.identifier.issn | 1519-3993 (impresso) | - |
dc.identifier.uri | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20874 | - |
dc.description.abstract | The text provides theoretical and practical contributions based on academic experience in teaching through the subjects of Teaching of Higher Education and Internship in Teaching. It aims to reflect on teacher education within the university context and the importance of the discussions for teacher training. Some important elements of the learning process will also be discussed, including an analysis of the curriculum and teaching and also the assessment process.Experience points to the need to prioritize a grounded, critical teacher education based on social and political commitment. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Revista de Educação PUC-Campinas | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Didática | pt_BR |
dc.subject | Formação do docente | pt_BR |
dc.subject | Teoria e prática | pt_BR |
dc.subject | Didactic | pt_BR |
dc.subject | Teacher training | pt_BR |
dc.subject | Theory and practice | pt_BR |
dc.title | A formação do professor universitátio | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.abstract-ptbr | O texto traz contribuições teóricas e práticas fundamentadas em vivência acadêmica no âmbito da docência por intermédio das disciplinas de Didática do Ensino Superior e Estágio em Docência. Objetiva-se refletir sobre a docência no contexto universitário e a importância das discussões no campo da didática para a formação docente. Alguns elementos do processo de aprendizagem são abordados, incluindo análise curricular e de ensino e processo de avaliação. A experiência aponta para a necessidade de se priorizar uma formação docente fundamentada e crítica, tendo como base o compromisso social e político. | pt_BR |
dc.title.en | University lecturer training | pt_BR |
Appears in Collections: | DPSI - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2011_art_cabaquino.pdf | 309,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.