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dc.contributor.authorSiman, Andréia Guerra-
dc.contributor.authorCunha, Simone Graziele Silva-
dc.contributor.authorBrito, , Maria José Menezes-
dc.date.accessioned2016-06-01T13:42:23Z-
dc.date.available2016-06-01T13:42:23Z-
dc.date.issued2016-03-
dc.identifier.citationSIMAN, A. G. ; CUNHA, S. G. S. ; BRITO, M. J. M. Changes in management actions after the Hospital Accreditation. Rev Rene, Fortaleza, v. 17, n. 2, p. 165-75, mar./abr. 2016.pt_BR
dc.identifier.issn2175-6783 On-line-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17276-
dc.description.abstractObjective : to understand the changes in the management actions after the Hospital Accreditation. Methods : a case study. The study included 12 managers of a hospital accredited with excellence. Data collection was carried out with interviews with semi-structured and subjected to content analysis. Results : about changes in management actions were recorded significantly three categories: Work organization with quality tools; management actions before and after the accreditation; and challenges faced by modifying the management actions. Conclusion : accreditation mobilized changes in management actions with quality instruments of adoption used to organize the work and accountability of those involved in the process. However, there were challenges to be overcome to achieve accreditation by managers.pt_BR
dc.language.isoenpt_BR
dc.publisherRev Renept_BR
dc.subjectAcreditaçãopt_BR
dc.subjectGestão da Qualidadept_BR
dc.subjectHospitaispt_BR
dc.titleChanges in management actions after the Hospital Accreditationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrObjetivo: compreender as mudanças nas ações gerenciais após a Acreditação Hospitalar. Métodos: estudo de caso. Participaram do estudo 12 gerentes de um hospital acreditado com Excelência. Coleta de dados realizada com entrevistas, roteiro semiestruturado e submetidos à análise de conteúdo. Resultados: em relação às mudanças nas ações gerenciais foram constituídas de forma significativa três categorias: Organização do trabalho com ferramentas da qualidade; Ações gerenciais antes e após a acreditação; e Desafios enfrentados ao modificar as ações gerenciais. Conclusão: a acreditação mobilizou mudanças nas ações gerenciais com adoção de instrumentos da qualidade utilizados para organizar o trabalho e a responsabilização das pessoas envolvidas no processo. Entretanto, surgiram desafios a serem superados pelos gerentes para alcançar a acreditação.pt_BR
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