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dc.contributor.authorMc Donald, Brendan Coleman-
dc.date.accessioned2016-02-17T16:39:58Z-
dc.date.available2016-02-17T16:39:58Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationMc DONALD, Brendan Coleman. O ensino religioso nas escolas públicas de ensino fundamental no Ceará. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 26, v. 1, n. 47, p. 48-57, 2004.pt_BR
dc.identifier.issn0102-1117 (impresso)-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/15196-
dc.description.abstractThis article presents an analysis of the consequences of the implementation of the Basic Laws and Directives in education, and especially those related to article 33 of Law N° 9.394 of the 20th of December, 1996 concerning the teaching of religion at elementary level in public schools in the State of Ceará. The article discusses the objectives for the teaching of religion in the first and second cycles of elementary education. It goes on to show the importance of teaching religion in today's world and indicates the qualifications necessary for the professional teacher of religion. It explains the difference between four categories of religious teaching: catechetical confessional, confessional, interconfessional and inter-religious. Finally the article offers some suggestions for the teachiitg of religion in the classroom.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista Educação em Debatept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino religiosopt_BR
dc.subjectLegislação educacionalpt_BR
dc.subjectFormação de Professorespt_BR
dc.titleO ensino religioso nas escolas públicas de ensino fundamental no Cearápt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrEste artigo apresenta uma análise das consequências da implementação da Lei de Diretrizes e Bases na Educação, especificamente, do artigo 33 da Lei N° 9.394 de 20 de dezembro de 1996, sobre o Ensino Religioso nas escolas públicas de Ensino Fundamental no Estado do Ceará. Apresenta os objetivos do Ensino Religioso para o 1° e 2° ciclos. Mostra a importância do Ensino Religioso e as qualificações acadêmicas e pessoais que um(a) professor(a) desta disciplina necessita. Esclarece as diferenças entre Ensino Religioso: confessional catequético; confessional; interconfessional e inter-religioso. Finalmente, oferece alguns princípios e ideais para uma aula de Ensino Religioso.pt_BR
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