Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/12526
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Using a maximal covering approach for the vehicle and crew scheduling: a case of study
Autor(es): Prata, Bruno de Athayde
Palavras-chave: Agendamento de problemas;Programação mista;Cobertura de problemas;Agendamento de trocas de veículos
Data do documento: 2013
Instituição/Editor/Publicador: Sistemas & Gestão
Citação: PRATA, B. A. Using a maximal covering approach for the vehicle and crew scheduling: a case of study. Sistemas & Gestão, v. 8, n. 3, p. 266-275, 2013.
Abstract: Nowadays, the vehicle and crew scheduling is a hard and widely studied Combinatorial Optimization problem. Several studies have shown that exact approaches for resolution of the above mentioned problem are prohibitive due to high computational cost involved. This paper describes a new approach for vehicle and crew scheduling without changeovers (the change of a vehicle of a driver are forbidden) based on a maximum covering problem formulation. Computational results with bus and crew scheduling problems from companies of Fortaleza, located in Northeast of Brazil, are presented and discussed. The results indicate the applicability of the proposed approach.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/12526
Aparece nas coleções:GESLOG - Artigos publicados em revistas científicas

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
2013_art_baprata_using.pdf675,23 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.