Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325
Title in Portuguese: O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
Title: The double aspect of the emotions in the broadcast campaign “Lula for President”
Author: Silva, Ricardo Rifane da
Advisor(s): Rodrigues, Lea Carvalho
Keywords: Free timetable for electoral propaganda
Electoral strategies
Campanha eleitoral - Brasil - 2002
Televisão na política - 2002
Silva,Luiz Inácio Lula da,1945-
Presidentes - Brasil - Eleições - 2002
Issue Date: 2007
Publisher: www.teses.ufc.br
Citation: Silva, R. R.; Rodrigues, L. C. (2007)
Abstract in Portuguese: Interpreta a campanha televisiva Lula Presidente, veiculada no Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral (HGPE) em 2002, delimitando a análise sobre os momentos fortemente marcados pela presença de emoções. Descreve alguns programas inteiros, assim como fragmentos de outros, buscando apreender os mecanismos de expressão de sentimentos. Confronta o corpus com o contexto histórico, relacionando as emoções presentes nos programas a estratégias eleitorais. Define dois modos estratégicos básicos, que abrangem o material apreciado. Utiliza fundamentos teórico-metodológicos da Antropologia da Performance, assim como noções de Semiótica.
Abstract: This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions.
Description: SILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325
metadata.dc.type: Dissertação
Appears in Collections:PPGS - Dissertações defendidas na UFC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2007-DIS-RRSILVA.pdf643,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.