Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44118
Title in Portuguese: Tecnologia assistiva: um protótipo colaborativo para auxiliar pessoas com surdez
Author: Araujo, Jessica da Silva
Silva, Zenaide Carvalho da
Keywords: EduLib (Software)
Educação
Informática
Issue Date: 2018
Publisher: UFSCar
Citation: ARAÚJO, Jessica da Silva ; SILVA, Zenaide Carvalho da. Tecnologia assistiva: um protótipo colaborativo para auxiliar pessoas com surdez. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 993-1002.
Abstract in Portuguese: Este trabalho realizou um levantamento das tecnologias assistivas existentes nas Salas de Recursos Multifuncionais de três Escolas do Ensino Fundamental do município de Marabá-PA entre os anos de 2016 e 2018. Com base nesta verificação, foi elaborado um protótipo de um aplicativo móvel chamado EduLib para auxiliar pessoas na área da surdez, com o emprego da linguagem de sinais para colaborar com os profissionais que atuam nas Salas de Recursos Multifuncionais quando eles recebem pessoas com surdez nessas salas, os resultados preliminares são apresentados neste artigo.
Abstract: This work carried out a survey of the assistive technologies existing in the Multifunctional Resource Rooms of three elementary schools in the municipality of Marabá-PA between the years 2016 and 2018. Based on this verification, a prototype of a mobile application called EduLib was developed for assisting people in the area of deafness, using sign language to collaborate with professionals working in the Multifunctional Resource Rooms when they receive deaf people in these rooms, the preliminary results are presented in this article.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44118
ISSN: 2316 8889
Appears in Collections:FACED - Eventos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_eve_jsaraujo.pdf972,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.