Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/18234
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTabosa, Hamilton Rodrigues-
dc.contributor.authorPaes, Denyse Maria Borges-
dc.contributor.authorFerreira, Ana Lúcia Duarte-
dc.contributor.authorSouza, Maria Naires Alves de-
dc.date.accessioned2016-07-08T17:17:11Z-
dc.date.available2016-07-08T17:17:11Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationTabosa, H. R.; Paes, D. M. B.; Ferreira, A. L. D.; Souza, M. N. A. (2013)pt_BR
dc.identifier.issn2317-9708 (online)-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/18234-
dc.descriptionTABOSA, Hamilton Rodrigues; PAES, Denyse Maria Borges; FERREIRA, Ana Lúcia Duarte; SOUZA, Maria Naires Alves de. A gestão da informação no Programa Saúde na Escola em Fortaleza-CE: impasses e alternativas. RACIn: Revista Analisando em Ciência da Informação, v. 1, n. 1, p. 30-49, jan./jun. 2013.pt_BR
dc.description.abstractIt presents a reflection on the information management in the School Health Program, highlighting its influence on the development of education and training of students of the Municipal Public Network Fortaleza so marked by inequalities and difficulties to obtain and assimilate that information. Thus, the School Health Program emerges as an instrument capable of providing health information. In this context presents the importance of information management, and it was aimed at verifying the actions undertaken in the School Health Program in the Public Network City of Fortaleza, in order to assess their contribution to the educational background of the student. There was a literature review, and periodic meetings in order to hold discussions about the material studied. Had access to the thoughts of several theorists who have enriched this research. As a result, it was observed that the School Health Program is presented as a fundamental element in the public schools in Fortaleza and has been developing its activities in order to bring improvements to the school system through the development of actions aimed at health training.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRACIn: Revista Analisando em Ciência da Informaçãopt_BR
dc.subjectPoliticas Públicas de Informaçãopt_BR
dc.subjectInformação em saúdept_BR
dc.subjectInformação comunitáriapt_BR
dc.subjectSchool health programpt_BR
dc.subjectPublic policy informationpt_BR
dc.subjectHealth informationpt_BR
dc.subjectCommunity informationpt_BR
dc.titleA gestão da informação no Programa Saúde na Escola em Fortaleza-CE: impasses e alternativaspt_BR
dc.typeArticlept_BR
dc.description.abstract-ptbrApresenta-se uma reflexão sobre a gestão da informação no Programa Saúde na Escola, destacando sua influência no desenvolvimento e formação educacional dos estudantes da rede pública municipal de Fortaleza-CE. Apresenta-se a importância da gestão da informação, tendo como objetivo: analisar as ações desenvolvidas no Programa Saúde na Escola, a fim de verificar sua contribuição na formação educacional dos estudantes. Trata-se de um estudo teórico empreendido a partir de uma pesquisa bibliográfica a fim de melhor compreender conceitos e questões relativos a esse tema, e para que se pudesse melhor compreender o objeto estudado. Como resultado, observou-se que o Programa Saúde na Escola se apresenta como elemento fundamental nas escolas municipais de Fortaleza e vem desenvolvendo suas atividades no intuito de trazer melhorias para a rede de ensino através do desenvolvimento de ações voltadas para a formação em saúde.pt_BR
dc.title.enA program in information management health in schools in Fortaleza-Ceará-Brasil: problems and alternativespt_BR
Appears in Collections:DCI - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_art_dmbpaes.pdf164,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.